Tačne i netačne tvrdnje o uticaju pojedinih namirnica na bolesti srca

Saveti koje dobijamo o pozitivnom uticaju pojedinih namirnica na zdravlje ponekad su veoma zbunjujući i kontradiktorni. U ovom trenutku naučnici koji proučavaju uticaj ishrane na zdravlje imaju veoma pouzdane dokaze koji su dobijeni u velikim studijama u kojima se ispitanici anketiraju o navikama u ishrani i onda se prate godinama, pa i decenijama.

0 komentara Ubaci u favorite
Tačne i netačne tvrdnje o uticaju pojedinih namirnica na bolesti srca

Kafa izaziva infarkt: NETAČNO!

Istina je da kafa može privremeno da poveća krvni pritisak, ali postoji malo dokaza da kafa izaziva hipertenziju. Veliki ljubitelji kafe ne žive ništa kraće od onih koji je sasvim izbegavau, čak možda i duže, jer se pretpostavlja da je kafa bogata antioksidantima. Ali ljubitelji kafe su u riziku od viška kilograma, istina je da šoljica crne kafe sadrži samo dve kalorije, ali kada se u kafu dodaju šećer, mleko, šlag ili alkoholna pića, taj broj drastično raste.

Ovsene pahuljice snižavaju holesterol: TAČNO!

Ovas sadrži posebnu vrstu rastvorljivih vlakana koji se nazivaju beta-glukani. Ona se nalaze i u ječmu i snižavaju holesterol tako što se vezuju za žične kiseline koje se tako uklanjaju iz tela. Studije koje su trajale od 4 do 8 nedelja pokazuju da su ljudi sa visokim holesterolom koji su jeli ovsenu kašu svakoga dana spustil svoj ukupni i loš holesterol za 7 ili 8 bodova više od ispitanika koji su u istom periodu dobijali rafinirane žitarice.

Maslinovo ulje je najzdravije: NETAČNO!

Maslinovo ulje se često izdvaja kao ulje koje je najpogodnije za zaštitu srca jer ima visok nivo mononezasićenih masti i niži sadržaj polinezasićenih masti od drugih ulja. Ipak, ulje je ulje i bitna je količina koju upotrebljavamo. Činjenica je da je maslinovo ulje bogato polifenolima koji imaju visok lekoviti efekat za srce i krvne sudove.

Bademi sprečavaju srčana oboljenja: TAČNO

Velike studije su utvrdile da ljudi koji jedovno jedu bademe, orahe, lešnike, indijske oraščiće i drugo orašasto voće imaju manje šanse da obole od srčanih oboljenja u odnosu na one koji nemaju tu naviku. Ovo voće povoljno utiče na smanjenja zaaljenskih procesa u arterijama i tako smanjuju rizik od infarkta i ima visok sadržaj nezasićenih masti za koje se smatra da povoljno utiču na rad srca. Šaka plodova je dobra da se ostvari korist za zdravlje. Prženje u ulju i so im smanjuje zdravstvene efekte. Ako se pretera ovi plodovi donose višak kilograma. 

0 komentara Ubaci u favorite
Ostavi komentar
Prijavite se sa vašim bestshopmagic.com nalogom ili sa vašim Facebook nalogom
0/1500 karaktera
AntiBot pitanje: osam + tri = ?